Reklamný spot Magic Mirror bol veľkým krokom v šírení eyerim osvety. Prečo sme sa rozhodli ísť takýmto “čarovným” smerom? Kto nám v tom pomohol? Aké bolo natáčanie? Ktoré kreatívne hlavy majú v Magic Mirror spote prsty? Pokračujte v čítaní a dozviete sa všetko (a možno aj trochu viac).

Ako to začalo a kto za tým stál?

Začalo to nami, eyerimom. Dlhšiu dobu sme sa zamýšľali, ako vylepšiť nákupný zážitok zákazníka - ako by si mohol zákazník okuliare vyskúšať bez toho, aby ich objednával? “Virtuálne Zrkadlo” sme mali v ponuke už 2 roky, no málo ľudí o ňom vedelo. Tak prišlo rozhodnutie - musíme naučiť ľudí, ako nakupovať a skúšať okuliare online.

Magic Mirror: Behind the scenes, Natáčanie Saša        Magic Mirror: Behind the scenes, Natáčanie Staršia Pani
Magic Mirror: Behind the scenes, Natáčanie Motorkárka        Magic Mirror: Behind the scenes, Natáčanie Adam

Oslovili sme TRIAD Advertising, nezávislú slovenskú reklamnú agentúru, ktorá sa len tak hýbe šikovnými a neskutočne kreatívnymi ľuďmi. Náš návrh bol jednoduchý - vymyslieť kampaň, ktorá by naučila ľudí, vrátane staršej generácie, ako nakupovať okuliare online. Ľudia z TRIAD Advertising prišli s dvoma konceptmi, z ktorého sme si nakoniec jeden, ten o trošku čarovnejší, vybrali - Magic Mirror. Režisérom Magic Mirror spotu sa stal známy Peter Ehrenberger v spolupráci so skvelým kameramanom Igorom Smitkom. A všetci v eyerime sme boli oficiálne nadšení!

Magic Mirror: Behind the scenes

Pri natáčaní Magic Mirror nechýbali ani ľudia z eyerimu - Pali, Martin, Branči a Aďulik. A ako naša “power” štvorica opísala natáčanie? Vzrušujúce. Náučné. Intenzívne. Dynamické.

Magic Mirror: Behing the scenes, eyerim tim na pľaci

 

Režisér Peter Ehrenberger - “Oh, wow.”

Ako som spomenula vyššie, režisérom Magic Mirror spotu bol skvelý a každému dobre známy, Peter Pepe Ehrenberger. Peter Ehrenberger je rodený Bratislavčan, ktorý žil a pracoval 7 rokov vo Francúzsku. Na Slovensko sa vrátil pred troma rokmi - cnelo sa mu za rodinou, slovenskou prírodou a domáckym pokojom ďaleko od parížskeho ruchu. Okrem toho, že má Pepe na svojom rozsiahlom kreatívnom konte mnoho neskutočne nápaditých kampaní (pre Absolut, Tatra Banku, Popradskú Kávu, Lidl, Kaufland a mnoho ďalších), jeho tvrdá práca si vyslúžila i viacero ocenení - Zlatá Effie, Strieborný Klinec či Golden Drum.

Magic Mirror: Behing the scenes, Rozhovor s režisérom, Peter Ehrenberger

A keďže sa rada označujem za pomerne odvážneho introverta, s Pepem som sa osobne stretla v Starom meste, kde som mu položila asi aj priveľa otázok na jedno sedenie. Chcela som ho trošku spoznať a zistiť, čo je to gro, ktorým sa Peter Ehrenberger tak odlišuje od iných režisérov na Slovensku. Asi aj preto som sa ho opýtala klasicky otravnú, no veľavravnú eyerim-insider otázku: „Opíš sa dvoma slovami.” . Jeho prvotná reakcia “Oh, wow” sa nakoniec stala i definitívnou odpoveďou. Chytré.

1. Kedy si začal s natáčaním? Aký bol tvoj prvý spot?
Úplne prvé, čo som kedy natočil bol videoklip pre kamaráta Veca - Na horách. Nemal som s točením vtedy žiadne skúsenosti, žiadne svadby, nič. Bola to na kolene zbúchaná produkcia, boli sme týždeň na horách a doteraz si to celé pamätám. No a úplne prvý reklamný spot, ktorý som natočil bol virálny spot s Peťom Saganom pre Citroën a to bola taká moja prvotina.

2. Akí sú bežne klienti pri natáčaní - zvyknú ťa obmedzovať alebo ti nechávajú voľnú ruku?
To je rôzne. Akože musím povedať, že som mal za posledné 2 roky, čo sa tomuto naplno venujem, fakt šťastie na klientov. Niekedy nie sú naše predstavy tak úplne zladené, ale mal som párkrát šťastie na odvážnejších klientov, ktorí mi verili a plne ma podporovali s každým nápadom, aj keď som si sám myslel, že to je možno už priveľa.

3. A akí boli ľudia z eyerimu pri natáčaní?  
eyerim… wow, to bol klient za odmenu. Absolútne top klient. Nechali mi voľnú ruku a super sa s nimi pracovalo. Nechcem teraz, aby to znelo ako klišé, ale fakt ma v ničom nezosekávali, čo sa občas stáva. A tak to bolo napríklad aj s muzikou - keď som ju posielal, vôbec som nevedel, ako zareagujú. A oni mi hneď odpísali, že je to úplne super a že sú “in”.

4. Prečo ťa eyerim nadchol a rozhodol si sa kampaň točiť?
Mať dobrý a iný nápad na reklamu nie je veľmi ľahké a to nielen na Slovensku - buď som to už videl stokrát niekde inde alebo je tam veľa obmedzení a vieš, že vznikne reklama, ktorá bude, koniec-koncov, okej, ale nebude to nič výrazné a iné. Keď som čítal koncept spotu Magic Mirror, tak ma to proste bavilo. A aj keď som pôvodný skript nakoniec pozmenil, tak som v tom už na začiatku videl obrovský potenciál.

5. Ako je to s točením reklamných spotov na Slovensku? Necháva sa dostatočný priestor kreativite?
Začína sa to trošku meniť, hýbe sa to. V reklame na Slovensku je kopec super talentovaných ľudí, takže verím, že reklamy budú čím ďalej tým kreatívnejšie a odvážnejšie.

Magic Mirror: Behing the scenes, Rozhovor s režisérom, Peter Ehrenberger

6. Čo ťa motivuje do práce?
Strašne ma to baví. Je to ako také jedno veľké dobrodružstvo - nikdy reálne nevieš, ako to nakoniec vypáli. A veľa sa pri tom učím, každý jeden projekt je pre mňa ako taká životná lekcia.

7. Kreatívne bloky - čo robíš, keď ťa jeden prekvapí? Nejaké rituály?
Keď to proste nejde, idem von do prírody, len sa prejsť alebo si zabehať a úplne na všetko zabudnúť. Meditácia tiež pomáha a aj muzika - pustíš si muziku a hneď je svet iný. Alebo sa s niekým o projekte porozprávať, veľa, veľa rozprávať a nakoniec to príde. Tak to sú také moje rituály.

8. Čo by si poradil niekomu, kto začína v tvojej brandži?
Točiť, točiť, točiť. Nesedieť doma na zadku, ísť von a makať. Písať, kresliť, točiť. A hlavne - treba si to odžiť. Čím viac príbehov si človek v živote odžije, tým viac vie toho posunúť ďalej ako rozprávač.

Na svete nie je veľa Petrov Ehrenbergerov. Osobne som sa nikdy nestretla so žiadnym filmárom, takže som netušila, čo od nášho stretnutia očakávať. Čakala som nejaké holyvúdske móresy či špeciálne požiadavky? Možno.
No moje stretnutie s Pepem nebolo ani trápne, ani nepríjemné. Mala som iba šťastie spoznať zdvorilého, neskutočne skromného a inšpiratívneho človeka, ktorý si nenechal úspech a pekné slová od iných, vstúpiť do hlavy. Od Pepeho som sa za hodinku naučila, okrem iného, aj jednu dôležitú vec: všetci sme ľudia a za úspechom sa často neskrývajú žiadne záhady či tajné triky - iba tvrdá a poctivá práca.

Takže opäť: Na svete nie je veľa Petrov Ehrenbergerov. Kiežby bolo.